torsdag 5 mars 2015

I kroppen och knoppen :)

Ett inlägg dyker upp....hoppsan.

Ska jag var ärlig så funderade jag näsan på att sluta helt att blogga....men va fasen, tror att jag skulle sakna det även om det är dåligt med lusten och engagemanget.
Byta namn på bloggen.....nej. Det är fortfarande min hörna och där vill jag vara. Men lite piff och röj på bloggen ska jag nog fixa till.

Det har varit såååå mycket nu. Visst jag jobbar ju inte men trots det räcker inte min ork och tid till riktigt som jag vill. Det är ju mycket min hjärntrötthet från stroken som spökar. Jag har lite svårt att bromsa mig själv så där lagom. Jobbar ständigt på detta.

Maten och kroppen. Fick en diagnos för jättemånga år sedan om att jag troligtvis hade IBS. Bara att lära sig leva med detta tyckte man då. Men som tur är så går kunskapen och forskningen framåt. Har absolut inte den allvarliga typer av IBS. Men det räcker ändå.
Så nu äter jag glutenfritt och minskar på kolhydrater och mycket Paleokost.
Och det hjälper.....jag är tacksam för detta. Detta tar väl också sin del av orken.
MEN det är kul att experimentera med mat och alla härliga nya smaker mm.
Lite annorlunda inlägg på hörnan. Men kanske någon blir hjälpt av detta.
Träning är också viktigt......måste gå ner i vikt enl. min lilla doktor. Också med tanke på min hälsa.

Idag har det varit kanonväder. Men tyvärr har jag en dunderförkylning som inte släpper greppet. Men försökt ladda lite D-vitamin idag ändå.

En lugn kväll i hörnan som nog innefattar Antikrundan om en stund. Lite lagom för min kropp just nu.
Tyvärr måste jag ställa in min Yoga imorgon. Inga vikarier att få....dom är också sjuka bla.






♥ ♥ ♥



9 kommentarer:

  1. Kul att se ett inlägg från dig.
    Vet hur jobbigt det är med ont i magen.................jag har både celiaki och ibs.
    Har hört att många blir bättre i magen av glutenfritt, tyvärr kan jag säga att det inte hjälpt mig ett dugg.
    Men skönt att du känner skillnad.

    Hoppas att din förkylning släpper snart nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Det är många som har sina problem, det verkar vara bekymmer överallt. Jag såg ej Antikrundan i kväll, jag såg Eldsjälsgalan på 4an. Det är tur att det finns så många människor som ställer upp för andra,
    och inte bara tänker på sig själva.
    Önskar Dig en bra fredag nu. Hajam.

    SvaraRadera
  3. Tror att det är ganska många som bloggar mindre! Hos mej blir det alltmer sporadiskt! Hoppas du kryar på dej!! Många som är krassliga just nu!/lila-Christina

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Idag när jag var ute på en bloggpromenad så hamnade jag här hos dej. Såg att du skrev om IBS som jag också har. Jag tar Probi-mage varje dag och det hjälper väldigt bra. / Pea

    SvaraRadera
  5. Är du dunderförkyld ska du bara ut och gå promenader. Var rädd om dig. Ingen träning.
    Min yngsta dotter har också IBS och får emellanåt rejäla skov som oftast håller i sig i månader. Som du sa så hjälper det med att tänka på vad man äter (dock inte alltid hon gör det. Man gör ju inte det när man är 22) och röra på sig. Det gäller iofs i alla lägen, men allra helst när man har något i kroppen som spökar till det för en lite då och då.
    Sluta blogga hoppas jag verkligen inte att du gör. Då hade jag saknat ihjäl mig efter dig och dina fina inlägg. Man behöver inte blogga varje dag. Det är ok att blogga då och då. Så fortsätt du bara.
    Ha en fin fredag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du är jätteduktig som äter rätt
    mat och går på yoga, men träna inte förrän du
    är frisk från förkylningen. Idag har vi sol, blir
    första dagen som det värmer upp uterummet.
    Ha en bra helg och var rädd om dig
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Glad om du fortsätter blogga, gillar dina inlägg :)
    Var rädd om dig o lägg fötterna på soffbordet i helgen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst tröttnar man på att blogga i bland... men som du säger så
    skulle man nog sakna det! =)
    Hoppas du piggar på dig!
    Redet med turkosa ägg kostar 45:- =)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Alltid lika kul att kika in till dig ska du veta! Ja det där med bloggen går upp och ner...så är det nog för alla! Kämpa på nu...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)