tisdag 10 mars 2015

Frisk och strålande hy....

Jo minsann det handlar det om i dagens inlägg och på naturlig väg också.

Karin Björkegren Jones har skrivit en bok om frisk och strålande hy på naturlig väg.
Och detta måste jag bara dela med mig av. Så fantastiskt bra och enkelt.
Karin är författare, journalist, föredragshållare och Yogalärare. Det var via Yogan jag kommit i kontakt med Karin.

Jag själv har alltid älskat krämer och hudvård. Så det här passar mig perfekt.

Boken är en riktig hudbibel. Och att bläddra och titta på alla underbara bilder mår man bra av.

Alla små knep och tips vad du har hemma i ditt kylskåp och skafferi kommer till användning i din hudvård.


Det jag själv använder nu är. 
En blandning av Recinolja och mandelolja för rengöring av ansiktet. Löser även upp ögonsminket.
Utan att ansikte och ögon bli kläggiga av olja. Bara så skönt. 
Lite rent havssalt att skrubba kroppen med. Köpt på Hälsokosten.


Och favoriten kokosoljan. Har flyttat över i en burk som är lättare att hantera en glasburken.
Kokosoljan smörjer jag in ALLT med. Då menar jag ALLT. Den har även lite solskyddsfaktor i sig !
Använde den hela förra sommaren och fick en sådan fin solbränna.
Och till matlagningen så klart.



Det härliga saltet både till kroppen och maten.


Köper oljorna på ICA eller Hälsokosten. Det måste vara kallpressade oljor av hög kvalité.
Arganoljan....antiageoljan nr 1. Helt underbar.
Sesamoljan till hela kroppen, fyllt över i en pumpflaska i stället för glasflaskan som är kvar i köket bland alla andra oljor.
Jojobaolja. Underbar till dina händer och nagelband.



Dessa underbara bilder i boken.






Min hy mår helt fantastiskt bra av alla oljor.
Nu är det inte sagt att detta passar just dig. Men det är verkligen lönt att prova.

Köper inga andra hudprodukter numera...bara så enkelt.

Mer i boken som Karin skriver om är zonterapi, Yoga, hälsosam mat mm.
Karin har gjort en så stark resa i sitt liv, så titta in på hennes blogg. 

Ta en stund med egentid och tänd ett ljus, njut

Lycka till nu bland dina oljor

♥ ♥ ♥



8 kommentarer:

  1. Det verkar vara en jättefin bok och full med bra tips och visst borde man göra som du! Det låter jättebra och det där med kokosoljan tog jag verkligen fasta på! Jo, jag ska nog prova, tack för tipsen!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. Den där boken lät bra. Undra om inte jag såg henne på nyhetsmorgon för ett antal månader sedan. Gjorde chokladbollar med kokosoljan idag. Kanske ska lägga över lite i en annan burk och ställa i badrummet.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Arganoljan har jag använt i flera år. Köpt hos min frissa, fantastiskt till håret. Använder den till husen också.
    Det var många bra knep du talade om, Jag tycker man skall vara rädd om sig.
    Tack för förslaget om denna bok.
    Hajan

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart naturapotek du skaffat dig. Härligt!
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. Hej! åh så härligt man känner sig frisk bara av att läsa o se ditt inlägg :)) tack för titten<3 kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Oj, nu blev jag inspirerad! =) den där cocosoljan...köper du
    den i mataffären?
    kramisSofia

    SvaraRadera
  7. Tack för alla fina tips, kokosoljan har jag också börjat att använda.
    Ha en fin vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Låter som ngt man borde testa :-)

    Kram ❤

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)