måndag 16 mars 2015

Blommor och sånt.....

Vårkänslorna sprudlar, men inte vågar jag tro förmycket på vädret med frost på nätterna och kalla vindar på dagen. MEN solen värmer gudomligt och trädgården börjar få en omgång av mitt omhändertagande.

Ny jord i ett land och klippt ner lite döda kvistar. Lökväxterna kommer fram som små färgpunkter överallt.

Ljuvliga promenader i fågelsång....magiskt måste jag säga.


Den lilla Primulan fick följa med hem. Ser du dom små vita prickarna på kronbladen.
Så himla söt.


Och mitt i all våryra gör vi oss nu klara för att dra till fjällen.
Gillar att åka sent i säsong för vädret är sååå skönt.
Men först ska denna vecka avklaras med div pyssel och ting.

Igår söndag var vi hos goda vänner på deras gård. Ronja fick leka med deras schäfer och dom hade sååå kul. Jag fick kela lite med deras hästar och njuta i fulla drag. Grillad korv i solen och livet kunde inte bli så mycket bättre :)

Önskar dig en fin fin vecka nu

♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

  1. Vilken otroligt söt lite primula! Jag har inte ens börjat riktigt så där i trädgården, det är så kallt i vinden ännu och idag hade vi grått väder, men vänta bara. Fjällen låter alldeles förträffligt vid den här tiden!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga blombilder!
    Nu väntar man att få sticka fingren ner i jorden men det
    tar nog ännu en liten tid till dess.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Jättefin färg på din Primula, och så
    roligt och åka till fjällen. Där kommer ni
    få det toppen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Det låter som ni hade en underbar söndag.
    Här skiner solen idag och det är så skönt men precis som du skrev så är vindarna kalla. Hittar man lä däremot så är det underbart.
    Ha en fin dag

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  5. DET VAR DET BLÅASTE JAG SETT. SÅ HIMLA SNYGGT OCH SPÄNNENDE.
    TÄNK ATT FÅ VARA MED OCH SMYGKOLLA, KRAM hAJAN

    SvaraRadera
  6. låter som ni hade en riktigt dag hostan :-)

    Ha en trevlig semester!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vårdagar vi har haft och så mycket som kommit upp i rabatterna! Men nu stannar det upp med lite kyligare dagar.
    Så vacker färg på primulan.

    Trevlig resa!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Ljuvligt söt Primula ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  9. Tack snälla för den fina kommentaren du skrev om min blogg! Det värmde massor. :-) Jag har lagt till dig på min läslista, har dock ännu inte riktigt fått kläm på hur man lägger ut bloggar man följer i sidomeny. Bara jag får sitta ett tag så kommer jag nog på det! Önskar dig en underbar resa! /Helena

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)